Kenalilah Dia

book data
2 ratings, 4.00 average rating, 1 review
(more data...)
[x]
book data
all editions
2 ratings, 4.00 average rating, 1 review
rating
frequency
%
5

0%
4

100%
3

0%
2

0%
1

0%
edit
published
June 2009 by Anbakri Publika
details
Paperback, 175 pages
url
http://www.anbakri.com
setting
Malaysia
isbn13
9789675249143
description
Dia adalah lahar panas dari letupan gunung berapi. Bersamanya ada bahang, magma, baja dan geliga. Dia lambang ketabahan. Dia menjadi simbol bergerak sebuah perjuangan islam terkini – menentang kemungkaran dan ketidakadilan di Malaysia. Kami berpuashati untuk mengangkat sebuah cakaran seputar kemelut politik di negeri bijih timah yang sangat unik ini. Kerana ia mungkin dicetuskan oleh seekor RAKSASA di Putrajaya. Buku ini merekodkan sebuah perjalanan sejarah yang cukup mahal. Ia membawa catatan perkhabaran tentang pengkhianatan demokrasi yang cukup real oleh para elit dan pemain kuasa di Ipoh dan Putrajaya. Kami rasa cukup terpanggil untuk mendaftar nama dan setiap gerak dari tindak aksi mereka untuk simpanan dan kajian buat generasi Malaysia yang akan datang. Jiwa adalah rumah kita. Mata adalah jendela kita. Seluruh anggota menjadi pesuruhnya. Dan hati jualah yang mampu menanggapi keruh jernihnya sebuah kejadian sama ada ia adalah tuah atau tragedi. Ya Allah, jadikanlah kami di kalangan orang-orang yang tidak mudah lupa.

Episod tragedi yang tidak dapat kulupakan saat-saat rampasan kuasa secara haram dan memalukan sistem perundangan di Malaysia ini.Di ruangan yang ada ini saya syorkan kepada peminat-peminat politik tanah air untuk membaca dan menilai serta berfikir secara kreatif dan kritis apa yang tersirat dan apa yang tersurat di sebalik kemelut politik yang melanda negeri Perak Darul Ridzuan.Kalau top up boleh beli ..masakan buku ilmiah seperti ini tidak mampu dimiliki.Tepuk dada tanya diri "nak atau tak nak beli".Kalau bukan orang politik pun tolong ambil tahu juga masalah ini sebab dalam Islam politik dan agama tidak boleh dipisahkan sama sekali.Sejarah membuktikan Nabi Muhammad juga menggunakan piagam Madinah untuk menyatukan semua kabilah yang duduk di Madinah ketika itu.Politik Islam ketika itu adalah kumpulan Islam yang dipimpin oleh Rasulullah sendiri manakala kumpulan musyrikin Makkah dipimpin oleh 3 Abu.Abu Lahab,Abu Jahal dan Abu Sufian.Dengan kuasa dan kekuatan tentera muslimin akhirnya Nabi sendiri dapat menawan dan membuka Makkah (fathu Makkah)pada tahun ke-8 Hijrah.Pemimpinan yang dibawa oleh nabi ialah Qudwah Hasanah.Justeru itu fikir-fikirkan dan renung-renungkan sirah nabawiyyah ini dan kaitkan dengan peristiwa yang terjadi di Perak.Siapa yang patut dan layak bergelar pemimpin bagi rakyat PERAK..

Ku berharap semoga DUN PERAK AKAN dibubarkan selepas keputusan mahkamah tinggi yang ditangguhkan pada 5 NOv lepas.Moga proses kehakiman diadakan secara telus dan kebal supaya imej Malaysia sebagai sebuah demokrasi tidak dipersoalkan oleh negara luar.Malu ma..

ipoh mali tatak sombong..itulah kata-kata rakyat berketurunan Tiong Hua di Perak tanah kelahiranku..Perak negeri bertuah.PERAK NO 1 kita kembalikan kuasa kepada rakyat untuk memilih siapa yang layak memerintah 9 daerah di negeri ini.

0 Response to "Kenalilah Dia"